Az együttműködés célja olyan kutatás-fejlesztési projektek megvalósítása, melyek az elektromobilitás fejlődését szolgálják és az ipari gyakorlatba is átültethetők.
Az együttműködés keretein belül egy tesztlabor kerül kialakításra hardver és szoftver oldalról egyaránt, mely magába foglalja a mérőberendezéseket, a tesztjárműveket és szimulációs eszközöket is
A cél egy modern, korszerű tesztkörnyezet megteremtése, ahol minden adott a zöldebb, jövőbe mutató mobilitással kapcsolatos kutatási és fejlesztési feladatok elvégzésére.
PARTNERÜNK:
A projekt keretein belül megvalósításra kerülő labor területén, mint annak egyik legfőbb eleme, egy teljesítménymérő járműfékpad is helyet kap.
Ennek elsődleges célja a korszerű elektromos hajtásláncok működésének, energetikájának és terheléseinek vizsgálata. A fékpadon valós forgalomban történő, közúti mérések során rögzített menetciklusok is reprodukálhatóak. Ez nagyban megkönnyíti a környezeti és a járműparaméterek változtatásának hatásvizsgálatát.
A laborterülethez kapcsolódóan, létesül továbbá egy új mérés előkészítő és kiértékelő helység is a BME J épület földszintjén a Bosch „New Way of Working” filozófiájának megfelelően. Az ösztönző munkahelyi környezet lehetővé teszi, hogy minden fejlesztési feladat „egy fedél alatt” megvalósulhasson. Így egy olyan tudásbázis és kutatóközpont jön létre, amelyből a hazai felsőoktatás egésze profitál, és a résztvevők együtt formálhatják a tudomány és az ipar közös jövőjét.
A mérési infrastruktúra és a szimulációs környezet megvalósításához szakterületek szerint több munkacsoport került definiálásra, amelyek a jármű hajtásláncra gyakorolt hatásának számításától a hajtáslánc termikus szimulációján át egészen a fogaskerekek NVH vizsgálatáig terjednek. A kutatócsoportok célja, hogy a Budapest Műszaki Egyetem kezébe olyan eszközöket adjanak, amellyel később tovább kutathatják az egyes rendszerek és alrendszerek összefüggéseit.
A munkacsoportok feladatai összefoglalva:
A rendelkezésre álló szimulációs módszer továbbfejlesztése, illetve az adott alkalmazásra történő szabása a termikus viselkedés témakörében
A MOL termelő egységeinek szenzor-lefedettségét új generációs, gazdaságos IoT megoldásokkal és további ipar 4.0 eszközökkel kívánja elérni.
A rendelkezésre álló szimulációs módszer továbbfejlesztése az adott alkalmazásra történő szabása a termikus viselkedés témakörében. A szimulációs esetek definiálása.
A kidolgozott innovatív biztonsági analízis módszerek és eszközök segítik a thyssenkrupp legújabb kormányrendszereinek hatékony fejlesztését.
Kidolgozzuk a BME-vel közösen fejlesztett gerendacsaládok gyártmányterveit és elkészítjük a laboratóriumban vizsgálandó prototípust.