BME - BOSCH együttműködés

Az együttműködés célja olyan kutatás-fejlesztési projektek megvalósítása, melyek az elektromobilitás fejlődését szolgálják és az ipari gyakorlatba is átültethetők.

Az együttműködés keretein belül egy tesztlabor kerül kialakításra hardver és szoftver oldalról egyaránt, mely magába foglalja a mérőberendezéseket, a tesztjárműveket és szimulációs eszközöket is

A cél egy modern, korszerű tesztkörnyezet megteremtése, ahol minden adott a zöldebb, jövőbe mutató mobilitással kapcsolatos kutatási és fejlesztési feladatok elvégzésére.

PARTNERÜNK:

A projekt keretein belül megvalósításra kerülő labor területén, mint annak egyik legfőbb eleme, egy teljesítménymérő járműfékpad is helyet kap.

 Ennek elsődleges célja a korszerű elektromos hajtásláncok működésének, energetikájának és terheléseinek vizsgálata. A fékpadon valós forgalomban történő, közúti mérések során rögzített menetciklusok is reprodukálhatóak. Ez nagyban megkönnyíti a környezeti és a járműparaméterek változtatásának hatásvizsgálatát.

A laborterülethez kapcsolódóan, létesül továbbá egy új mérés előkészítő és kiértékelő helység is a BME J épület földszintjén a Bosch „New Way of Working” filozófiájának megfelelően. Az ösztönző munkahelyi környezet lehetővé teszi, hogy minden fejlesztési feladat „egy fedél alatt” megvalósulhasson. Így egy olyan tudásbázis és kutatóközpont jön létre, amelyből a hazai felsőoktatás egésze profitál, és a résztvevők együtt formálhatják a tudomány és az ipar közös jövőjét.

A mérési infrastruktúra és a szimulációs környezet megvalósításához szakterületek szerint több munkacsoport került definiálásra, amelyek a jármű hajtásláncra gyakorolt hatásának számításától a hajtáslánc termikus szimulációján át egészen a fogaskerekek NVH vizsgálatáig terjednek. A kutatócsoportok célja, hogy a Budapest Műszaki Egyetem kezébe olyan eszközöket adjanak, amellyel később tovább kutathatják az egyes rendszerek és alrendszerek összefüggéseit.

A munkacsoportok feladatai összefoglalva:

  • Járműszimulációs munkacsoport: a munkacsoport feladata egy mérésekkel visszaigazolt, átfogó járműszimulációs eszköz létrehozása, amellyel a hajtáslánc viselkedését előre lehet jelezni adott jármű szintű terhelések esetén, illetve megvizsgálni, hogy melyik komponensek lehetnek kritikusak a számunkra releváns szempontokból (pl. hőtani viselkedés).
  • Mérőrendszer munkacsoport: tesztjármű kialakítása és a hozzátartozó adatgyűjtő rendszerek megtervezése és egyes elemeinek biztosítása a fejlesztők számára, mely moduláris felépítése révén egyszerűen alakítható és többféle elektromos hajtáslánc integrálható egyszerű, praktikus módon.
  • Hőtani munkacsoport: a csoport tagjai mérésekkel visszaigazolt termodinamikai szimulációs környezet kifejlesztésén dolgoznak, mely az egyes komponensektől egészen a jármű szintjéig hőtani rendszer szimulációk elvégzését és kiértékelését teszi lehetővé.
  • NVH munkacsoport: a BME-vel szorosan együttműködve egy olyan mérési környezet létrehozásán dolgoznak, mellyel vizsgálhatóak és bemutathatóak az autóipari környezetben leginkább jellemző rezgések, zajforrások.
  • Rendszerteljesítmény munkacsoport: a munkacsoport célja egy olyan rendszerteljesítmény modellező szimulációs eszköz fejlesztése, amely alkalmas többek között különböző típusú hajtásláncok csúcsteljesítményének, hatásfokának, veszteségeinek becslésére.

A rendelkezésre álló szimulációs módszer továbbfejlesztése, illetve az adott alkalmazásra történő szabása a termikus viselkedés témakörében

Aktualitások
MOL együttműködés

A MOL termelő egységeinek szenzor-lefedettségét új generációs, gazdaságos IoT megoldásokkal és további ipar 4.0 eszközökkel kívánja elérni. 

BOSCH együttműködés

A rendelkezésre álló szimulációs módszer továbbfejlesztése az adott alkalmazásra történő szabása a termikus viselkedés témakörében. A szimulációs esetek definiálása.

thyssenkrupp együttműködés

 A kidolgozott innovatív biztonsági analízis módszerek és eszközök segítik a thyssenkrupp legújabb kormányrendszereinek hatékony fejlesztését.

ZÁÉV együttműködés

Kidolgozzuk a BME-vel közösen fejlesztett  gerendacsaládok gyártmányterveit és elkészítjük a laboratóriumban vizsgálandó prototípust.

Loading...